maandag 27 januari 2014

Hoge bomen...



Hallo Nicole ben jij dat?
Ja hoi.
Moet je eens even luisteren. Ik heb hier een brief op tafel liggen dat ze de bomen morgen gaan kappen!
Ja ik weet het.
Nou, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens want er zitten altijd een heleboel van die zwarte vogels in die bomen. Waar moeten die dan naartoe? Ja, ze zijn er nu even niet, maar in het voorjaar, in maart of zo, dan komen ze weer terug en dan zijn die bomen er niet meer!? Dat kan toch niet!
Ik heb de brief gezien, ze gaan dat morgen dus al doen.
Kunnen we niet protesteren? Ik wilde een brief schrijven, kun jij dat niet doen? Ik weet alleen niet aan wie je dan moet schrijven, weet jij dat?
Maar Mama, het is morgen al. We kunnen er echt niets meer aan doen. Gisteren kwam ik een mevrouw tegen die juist heel blij is dat de bomen worden gekapt. Ze vertelde dat het bij haar in huis, op 3 hoog, heel veel zonlicht wegneemt. Ook zijn er mensen die last hebben van de pollen die aan de bomen groeien, die mensen krijgen daar hooikoorts van.
Jaja, en ze zullen ook wel last hebben van de vogelpoep. Dus protesteren heeft geen zin?
Nee, er zijn mensen die de bomen juist liever weg willen hebben. Niet iedereen is zo begaan met de vogels helaas.
Het zijn altijd hele zwermen, ze komen allemaal tegelijk aanvliegen, en dan zitten ze er de hele zomer. In die twee hoge bomen precies voor mijn raam. Dat is zo'n mooi gezicht. En in de herfst, op een dag, dan vliegen ze in één keer op en vertrekken ze met z'n allen. Ik denk naar het zuiden... en nu denk ik de hele tijd: straks komen ze weer terug en dan zijn die bomen weg, waar zouden ze dan naartoe moeten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!