donderdag 19 december 2013

Fijne lastige feestdagen...

Hoi Mam, ik zag dat je mij gebeld had?
Nee, ik heb jou niet gebeld. Maar wel goed dat ik je even aan de lijn heb. Ik heb helemaal geen geld in huis! En hoe moet ik nu boodschappen doen? En ik kan het pasje ook niet meer vinden.
Wacht even, ik begin met je pasje, dat heb ik nu want ik haal steeds de boodschappen voor je. Ik heb dat op een briefje geschreven en daar, waar je pasje eerst altijd lag, neergelegd.
Oja? Ik ga meteen kijken. Oh, ja, ik lees het nu.
Je zegt dat je boodschappen wilt doen ma..

Oh, de deurbel gaat, wie zou dat zijn?
Dat weet ik niet, kijk maar even, ik blijf wel aan de lijn.
Hallo? Ja, kom maar binnen.
Mam? Wie laat je nu binnen? Ken je die persoon?
Dat weet ik niet, van de Gelderlander zei ze. Ik dacht dat zal wel kloppen omdat jij van die stukjes schrijft.
Die schrijf ik toch niet voor de krant, die staan op internet.
Oh, dan weet ik het niet. Maar daar is die mevrouw al. JAAA KOM MAAR BINNEN, DE DEUR IS OPEN!
Huh, Mama, dat moet je toch niet zo doen? Je weet niet waar zij voor ko..
Hallo mevrouw, ik heb mijn dochter aan de lijn, en die regelt alles voor mij, hier heeft u haar, kunt u het meteen tegen haar zeggen waarvoor u komt.
Euh, hallo? Met mevrouw H.
Mevrouw, mijn moeder is een beetje in de war, waarvoor belde u aan?
Ik kom een nieuwjaarswens brengen, ik ben de bezorger van de Gelderlander.
Oh, dat komt niet zo goed uit want mijn moeder vertelde mij net dat ze helemaal geen geld in huis heeft.
Geeft niet hoor.
Kunt u mij dan teruggeven aan mijn moeder?
Ja, hoor, fijne feestdagen. Ik ga ook meteen weer.
Mama?
Oh mevrouw, sorry maar ik heb geen geld in huis...
Geeft niet, tot ziens!
Mama?
Ja?
Wil je voortaan niet iedereen zomaar binnenlaten?
Nee, maar deze mevrouw kwam alleen maar om... eeeh waarvoor eigenlijk? oh hier ligt een kaartje van de Gelderlander, gelukkig nieuwjaar met een poppetje erop. Ik heb trouwens nog meer kaarten gekregen, hier deze, van ... , en deze ..., en deze is ook heel mooi,
...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!