vrijdag 11 oktober 2013

Het was een echte Gentleman...

Mama, hier ligt een visitekaartje van een wijnhandelaar, is die hier geweest?
Ja, dat is zo'n gek verhaal... die man dacht dat hier een wijnproeverij was. Eh, hoe zat het nou ook alweer... nou moet ik het wel goed vertellen... even nadenken...
Dus dit kaartje is van een man die je hier hebt binnengelaten?
Ja, ja, maar het was wel goed hoor! Die meneer was een echte eeeh Gentleman, zo noem je dat toch? Ik kreeg zelfs een fles wijn van hem.
Maar waarom kwam hij hier aan de deur?
Ik had een afspraak gemaakt geloof ik.
Was het niet iemand die alle deuren langs ging?
Nee, hij kwam speciaal voor mij. Maar toen hij eenmaal doorhad dat het niet klopte was hij zo weer weg hoor.
Maar Mama, hier maak ik me wel zorgen over. Als je vreemde mensen binnenlaat...
Neenee, wij hadden een afspraak. Kom zeg, ik laat niet iedereen binnen hoor. Ik snap heus wel dat je dat niet moet doen. Nee, deze meneer was heel netjes en ik kreeg zomaar een fles wijn van hem. Die ligt in de kast. Ondanks dat ik zei dat ik geen wijn drink, heb ik die fles toch gekregen, dat is toch hartstikke aardig?
Ik denk dat ik die meneer even ga bellen, want ik vind het een heel vreemd verhaal.

Met de wijnhandelaar.
Meneer, ik heb een vraag aan u. Ik was vandaag bij mijn moeder en vond daar uw visitekaartje. Mijn moeder zei dat u gisteren bij haar bent geweest om een fles wijn te bezorgen.
Ja, dat klopt, wij hadden een afspraak maar toen ik even bij haar was begreep ik wel dat het niet goed was doorgekomen. De bedoeling was om een wijnproeverij te doen maar ik ben nog geen 5 minuten binnen geweest. Ik heb haar die fles wijn geschonken en ben weer gegaan.
Maar wat ik niet begrijp, hoe is die afspraak dan gemaakt? Hoe kwam u aan haar nummer? Want mijn moeder is namelijk geregistreerd in het Bel-me-niet register.
Tsja, dat weet ik niet, er is op maandag vanuit Duitsland gebeld. Het bedrijf van ons wijnmerk belt mensen op met de vraag of zij mee willen werken aan een enquete in ruil voor een fles wijn. Wanneer zij een paar vragen hebben beantwoord bieden wij de fles wijn dan persoonlijk aan met een wijnproeverij daarbij. De afspraak was donderdag om 16.00 uur bij uw moeder thuis. Maar nogmaals, ik merkte wel dat het niet goed doorgekomen was bij uw moeder en toen ben ik meteen weer weggegaan...

Mama, dit is gelukkig goed afgelopen, maar wil je voortaan uitkijken met dit soort acties? Niemand zomaar binnenlaten en als je je niet veilig voelt, druk dan altijd meteen op de knop! En ook aan de telefoon: nóóit je adres zomaar aan vreemden geven!!
Ja, sorry. Ik begrijp het wel dat ik dat allemaal niet moet doen. Het zal niet meer gebeuren..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!