dinsdag 6 augustus 2013

Forget about it, niet meer aan denken

Goedemiddag Nicole, met de dagopvang van je moeder. Ik bel je even om te zeggen dat eeeh, ja nu gaat het wel weer hoor, maar je moeder was daarnet eventjes niet helemaal in orde en erg in de war.
Oh!?
Ze wist niet meer waar ze was en vertelde erge hoofdpijn te hebben. Het is ook wel warm vandaag hè. We hebben de huisarts ook even gebeld en die adviseerde om goed te drinken.
Zal ik haar maar komen halen dan?
Op dit moment voelt ze zich wel wat beter, maar is het mogelijk dat je hier naartoe komt?
Ja, ik kom er dan zometeen aan.

.... Even later

Hallo Mam, hoe gaat het met je?
Hé, hoi, wat doe jij nou hier?
Ze hebben mij gebeld dat je niet zo lekker was, hoe gaat het nu?
Ik weet niet, is er dan wat met mij? ik weet helemaal niet dat ik niet lekker was?
Dus het gaat wel weer?
Ja, eeeh, ik weet niet. Wie heeft jou dan gebeld?
De begeleiding van de dagopvang hier. Dat hebben we zo afgesproken: als er iets is dan bellen zij mij op. Maar ik blijf wel even theedrinken en dan zien we wel hoe het met je gaat, goed?
Ja, want we gaan hier nog niet weg hoor. Hoe laat is het eigenlijk?
Drie uur, maar we zien wel even.

.... De volgende ochtend

Hallo met de thuiszorg, nou, je moeder lijkt wel weer in orde te zijn hoor. Ze voelt zich in elk geval goed. (Op de achtergrond: "Ja hoor, ik voel mij UITSTEKEND!!")
Ok, fijn om te horen! Bedankt voor het bellen.

.... Even later

Nicole? Met je moeder, ik vroeg me af wie ik vannacht allemaal gebeld heb.
Dat weet ik niet, mij in elk geval niet.
De thuiszorg vertelde mij vanmorgen dat ik vannacht iedereen opgebeld heb.
Weet je dat zeker? Want de thuiszorg heeft mij vanochtend nog gebeld en daarover niets gezegd hoor. We hebben het alleen even over gisteren gehad, toen je niet lekker was.
Nou kijk, en daar weet ik dus helemaal niks vanaf! Hoezo was ik niet lekker? Waar was ik dan?
Bij de dagopvang, en toen heb ik je opgehaald maar het viel allemaal wel mee. Je voelt je nu toch weer beter?
Ja, maar dat ik daar niks meer van weet, dáár maak ik me zorgen over.
Weet je Mam, je voelt je nu goed dus ga er maar niet over piekeren, dat helpt niet. Ik begrijp dat het lastig is maar schrijf dan in elk geval op wat je vandaag aan het doen bent, dan kun je dat later nog wel teruglezen.
Ok dat zal ik doen, opschrijven. Ik ga dat nu meteen doen. De groetjes daar.
Doei, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!