maandag 26 augustus 2013

Een ongewone dinsdag

Dinsdag 12.15 uur

Hoi Mam, hoe gaat het?
Ik ben een beetje in de war, weet jij wat voor dag het is?
Dinsdag, vandaag krijg je de hulp.
Oja, maar G is met vakantie, komt er dan iemand anders?
Dat is wel de bedoeling, is er nu nog niemand? Want G komt toch altijd om 11.15 uur?
Nee, ik heb nog niemand gezien en ik wil graag die bloemen weggooien maar dat kan ik niet zelf, dus ik zat er wel op te wachten.
Ik bel wel even met de organisatie, dan vraag ik wie G gaat vervangen want zij is best lang met vakantie.
Dat is goed, dan hoor ik het zometeen wel.

12.25 uur

Met de Thuishulporganisatie
Hallo, ik bel omdat de vaste hulp van mijn moeder vakantie heeft en ik wil vragen of zij een andere, het liefst een vaste vervanger krijgt in verband met mijn moeders vergeetachtigheid. Op dit moment is er nog niemand bij mijn moeder terwijl haar vaste hulp er altijd wel is rond deze tijd.
Ja, dat klopt, vanmiddag komt S om 13.00 uur, in plaats van 11.15 uur. In de vakantieperiode is het wel lastig plannen, even kijken, ja ik zie hier dat je moeder vanmiddag dus S krijgt. Volgende week komt  T, de week erna F en daarna ook F. De laatste week kan ik nu nog niet zien wie er komt.
En komen die dan op dezelfde tijd?
Nee. Vandaag komt S om 13.00 uur, volgende week komt T om 11.00 uur en F komt om 13.00 uur.
Nou ok, dan zet ik dat in de iPad van mijn moeder want dan krijgt ze een melding daarover en heeft ze in ieder geval in de gaten dat het anders is dan normaal. Weet u ook hoe het gaat met de werkzaamheden? Moet ik instructies neerleggen of weet diegene wat zij moet doen?
Dat hangt ervan af of uw moeders hulp dat in de map heeft gezet maar als er bijzonderheden zijn kunt u dat er beter bij zetten. Over het algemeen weten zij wel wat er moet gebeuren.
Ok, ik zal van de week kijken in die map en het er dan eventueel bij zetten.

12.30 uur

Hoi Mam, zometeen om 13.00 uur krijg je de hulp, ok?
Ja goed, dan wacht ik daar nog even op met die bloemen.
Zou ik zeker doen want met die vaas kun je niet gaan sjouwen hoor.
Neenee, dat doe ik niet, die is veel te zwaar.
Wacht je dan op de hulp? Dan hang ik nu op ok?
Ok, doei.
Dag Mam.

13.40 uur

Hoi met je moeder, zeg, als je boodschappen haalt wil je dan beschuit meebrengen?
Ja dat is goed, maar dat doe ik zaterdag pas.
Wat is het dan vandaag?? Oh, ik dacht dat het vrijdag was, ik ben helemaal in de war.
Het is dinsdag, maar dat geeft niet. Is je hulp er al?
Nee... Maar G is toch met vakantie?
Dus krijg je een vervanger, is zij er nog niet?
Nee, ik heb niemand gezien.
Nou, dan ga ik daar even over bellen, ik bel je zo terug ok?
Ok, doei.

13.45 uur

Met de Thuishulporganisatie.
Ik bel over de hulp van mijn moeder, daarstraks zei u dat er om 13.00 uur een vervanger zou komen maar die is er nog niet.
Dat is gek want ik heb haar om kwart voor 1 nog gesproken over uw moeder. Is zij er echt nog niet?
Nee, mijn moeder heeft nog niemand gezien. Daarom bel ik ook, want misschien is er wel iets gebeurd.
Ja, ik ga erachteraan en bel u als ik iets meer weet.
Dat is goed, ik zal mijn moeder ook nog een keertje bellen, als er dan toch intussen iemand is bel ik u terug.

15.45 uur

(via Facetime na 6 mislukte telefoontjes)
Hehe eindelijk contact!
Wat is er met je telefoon aan de hand?
Ik weet het niet, het lukt niet om te bellen, er staat "error".
Oh, dan is je batterij leeg. Leg hem zometeen dan op de oplader want anders kun je niet meer bellen. Maar heb je nu inmiddels hulp?
Ja, net een kwartiertje geleden kwam ze binnen.
En? Is ze nu aan het werk?
Ik weet het niet.
Wat is ze aan het doen dan?
Ja, dat weet ik niet, laat maar, zij zal het wel weten wat ze moet doen.
Maar hoe lang blijft ze dan? Want G is er normaal gesproken 3 uur.
Dat zal nu wel niet, daar is het toch te laat voor. Wat zal ik nu met die bloemen doen?
Vraag aan de hulp of zij ze weg wil doen.
Oja, dat zal ik vragen, dat ga ik nu dan maar doen.
En vergeet niet om je telefoon op de oplader te leggen.
Oja, dat doe ik nu eerst maar even.
Ok, doei, dag Mam.
Doei.

15.55 uur

Geen gehoor meer bij de thuishulporganisatie...


2 opmerkingen:

  1. Oh wat erg... het lijkt wel of ze niet in de gaten hebben dat ze met/bij/voor mensen werken. Wat jammer dat je moeder nu iedere week een ander krijgt en ook nog op een andere tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag dus weer een andere, gelukkig is mijn moeder heel gemakkelijk. Zij ging buiten op het balkon zitten met een krantje :-)
    Maar ja, ondertussen maak ik me maar niet te druk over wat er allemaal níet gedaan is vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!