donderdag 11 april 2013

Ramenwasservice in plaats van thuishulp #2

Beste Krant,

...

Het gaat om een brief die ik gisteren bij mijn moeder vond. Geen logo, geen contactpersoon of informatienummer, wél een heel vreemd verhaal en dat vlak voor 1 april… zie de bijlage.

De brief roept zoveel vragen bij mij op, dat ik besloten heb om dit via de krant te doen. Het is te gek voor woorden dat dit op deze manier wordt gecommuniceerd. Ik zet mijn punten op een rijtje:

-Mijn moeder heeft een indicatie voor hulp in de huishouding, en vastgesteld aantal uren en taken daarbij.
-De ramen waar het hier om gaat zijn er 2, die hoger zijn dan ooghoogte (worden zij maar half gedaan?)
-De overige ramen en de binnenkanten worden maandelijks gewassen, dit zijn er 3 + de 2 die nu alleen aan de buitenkant worden gewassen, 1x per kwartaal.

De 5 minuten per week besparing kost de hulp van mijn moeder 1 uur per kwartaal. Als je hierop door gaat rekenen zie je hoe belachelijk het is om hier een apart bedrijf voor in te schakelen. Is dit de manier om te bezuinigen??

Mijn moeder heeft Alzheimer. De bedoeling is dat zij zo lang mogelijk thuis kan blijven wonen. Dat lukt tot nu toe uitstekend, zij krijgt daarvoor veel hulp maar is daarmee nog altijd goedkoper dan "weggestopt" worden in een verpleeghuis, wat zij zelf trouwens ook absoluut niet wil.
Het is voor haar belangrijk dat er zoveel mogelijk vertrouwde mensen met haar zorg te maken hebben, deze hele situatie maakt haar ronduit bang.

....

Hartelijke groeten,

Nicole

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!