donderdag 28 februari 2013

Sleutel kwijt #2

Dag sleutelmaker, even een vraagje: mijn moeder is al een hele tijd een sleutel kwijt van de meterkast buiten. Is daar een oplossing voor te bedenken?
Ja, dan moet u het slot er even uithalen en meenemen. Dan kijk ik of ik er een sleutel bij kan vinden.
Oh, het hele slot eruit halen dus. Goed idee, ik kom ermee terug. Bedankt!

2 dagen later

Dag sleutelmaker, daar ben ik weer, ik heb hier een slot, heeft u hier een sleutel bij?
Er is overheen geschilderd zie ik. Dat haal ik even weg want eronder staat misschien een nummer.
Ok, ik wacht wel even.
... Helaas, geen nummer. Hij is ook wel wat gehavend, dit hier zit wel wat scheef. Even rechtzetten...
Dat kan ik zelf wel gedaan hebben, ik kreeg het slot er niet zo makkelijk uit...
Dit hier zit ook helemaal scheef... zo ... nou een sleutel zoeken... hmmm, dat is niet zo makkelijk want ik merk nu dat hij van binnen ook wat stroef gaat... Misschien is het toch beter als u hiervoor volgende week terugkomt dan kan ik het even op mijn gemak repareren. Wilt u er 1 of 2 sleutels bij? Want als die nog een keer kwijtraakt...
Ja, doet u maar 2 sleutels, dat is inderdaad beter want er raakt nog weleens wat kwijt. Ik kom dan volgende week terug.

Na het weekend

Dag meneer ik kom het slot ophalen.
Kijk het slot is weer picobello in orde!
Fijn, hoe duur is het?
€ 12,50, € 5,- per sleutel en wat werkkosten.
Nou, dat valt reuze mee! Alstublieft en hartelijk bedankt voor de reparatie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!