zondag 24 februari 2013

Mijn moeder aan de iPad #4

Snap jij dat nou? Ik zat laatst een beetje te proberen op de iPad en toen zag ik ineens M. in beeld!
Wat was je dan aan het doen? Facetime zeker.
Dat weet ik niet maar ik keek zo bij haar de huiskamer in. Ik kon echt alles zien.
Ik denk dat je op Facetime hebt getikt. Dat is opbellen maar dan met beeld erbij. Praatte ze ook tegen je?
Nee, of nou ja dat weet ik niet want ik heb het snel uitgezet. Ik dacht: Als ik dat bij haar kan zien dan kan iedereen zeker ook zo bij mij naar binnen kijken en dat wil ik niet!
Och, maar dat is niet zo hoor. Het werkt net als met opbellen: als je opneemt hoor je elkaar en als je afsluit dan is het weg. En je moet het ook eerst accepteren, dat is net zoiets als wanneer je de telefoon opneemt, alleen moet je dan op de iPad een knopje met "accepteer" aantikken.
Nou maar ik was er erg door geschrokken en durfde meteen niks meer te doen.
Dat is echt niet nodig Mam, niemand kan zomaar via de iPad bij je naar binnen kijken, echt niet. Wij facetimen toch ook weleens met elkaar? Dan zie je mij in beeld.
Ja, nu je het zegt weet ik dat wel weer. Dus ze kunnen niet naar binnen kijken?
Nee echt niet. Ik denk dat je met M. facetime hebt gedaan maar dat je het niet in de gaten had. Het gebeurt in elk geval nooit zomaar.
Nou, dan zal dat het wel zijn geweest...

2 opmerkingen:

  1. Knap dat je moeder nog steeds overweg kan met zoiets 'nieuwerwets' als de I-pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik ook heel trots op! Maar ze heeft wel "les" nodig hoor...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!