woensdag 23 mei 2012

Het mysterie van het verdwenen bankpasje #3

Hoi Mam, heb je inmiddels je nieuwe bankpasje gekregen?
Ja, maar nu heb ik er twee.
Twee?
Ja, kijk maar, deze en die.
Waar heb je díe nu teruggevonden?
Die lag in mijn bureautje, waar het altijd ligt.
Nou, nee hoor, die hebben we wel 10 keer op zijn kop gezet. Dat kan echt niet dat ie daar lag!
Het was toch echt zo.
Hmm. In elk geval, welke is nou de goeie?
Ja, dat vroeg ik mij ook al af.
Je kan wel zien dat deze de nieuwe is, die ziet er nog onaangetast uit.
En heb ik nou ook een nieuwe pincode?
Nee, de pincode is hetzelfde gebleven.
Oh, gelukkig maar, want die kan ik goed onthouden.

3 opmerkingen:

  1. Ik vroeg me net af: hoe zit 't met de id kaart van je moeder. Als die kwijt raakt heb je gelijk een hoop trammelant en onkosten. Mijn vader heeft dus een kopie, niet het origineel. Op deze kopie staat duidelijk aangegeven dat het een kopie is, en waarom. Origineel ligt bij mij, op een veilige plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goeie tip! Uiteraard moet dit niet vaker gebeuren maar om nou meteen alles af te moeten staan, dat wil ze niet hoor! Dat kopiëren is een goed idee, ga ik mee aan de slag. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nicole,

    ook ik heb al diverse keren een nieuw bankpasje aangevraagd met mijn moeder, helaas ook al een keer met nieuwe pincode. Ook het rijbewijs en de id kaart zijn al aan de beurt geweest helaas. Mijn moeder is toen een aantal keren haar gehele portemonnaie in de winkel vergeten. De laatste keer heb ik gelukkig kunnen achterhalen in welke winkel dat was. Ook mijn moeder wil de dingen nog zelf houden en ik had wel eerder gehoord om de id-kaart te kopiëren maar had er niet meer aangedacht. Misschien ga ik dat toch nog eens voorzichtig opperen.
    Groetjes, Kris.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!