maandag 21 november 2011

Mijn moeder aan de iPad #1

Wat heb je daar? Wat gaat er gebeuren?
Dit is je nieuwe iPad.
Mijn nieuwe wat?
Je iPad, de vervanger voor je computer.
Oh, en kan ik daar dan op klaverjassen?
Jawel, maar nu nog niet want dat staat er nog niet op.
Wat staat er dan wel op? Internet?
Ja, inderdaad, je kunt er makkelijker mee op internet. Kijk, hier zie je bijvoorbeeld Google Earth, je ziet de aardbol en nu zoomt ie in op waar wij zijn, helemaal tot aan je flat.
Oh?? Maar weet dan iedereen waar ik woon?
Nee, hij zoekt alleen maar op waar je bent, daar wordt verder niks mee gedaan. Je staat toch ook in het telefoonboek? Dan weet ook iedereen waar je woont. Maar als je het vervelend vindt druk je gewoon op dat knopje in het midden en dan kies je wat anders.
Welk knopje? Dit met dat vierkantje erin? En dat is een knopje? Oh ja, nou voel ik het. Oh, wat gebeurt er nu? Huh, wat?
Ja, als je met je vinger ergens tegenaan gaat werkt het meteen, daardoor zit je nu in een ander programma. Je hebt iets geactiveerd. Maar als je dat niet wilt druk je weer op dat knopje in het midden.
Dit knopje?
Ja.
Ok, en nu?
Nu kun je de dingen die erop staan verder uitproberen. Er zijn heel veel mogelijkheden maar we hebben er nog niet meteen alles op gezet.
Is er niet een handleiding bij?
Nee, je moet het gewoon uitproberen, zal ik anders opschrijven hoe die aan- en uitgaat?
Ja, dat is wel handig. En kan ik nou de computer niet meer gebruiken? Want daar klaverjas ik altijd op.
Jawel, maar die is oud. Met de iPad ben je weer helemaal bij de tijd, en daar zetten we volgende week ook klaverjassen op, ok?
Ok.

1 opmerking:

  1. Wat knap, jouw moeder met computer cq iPad. Mijn vader wordt met de dag a-technischer.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!