zondag 18 september 2011

Compromis maaltijdbezorging

Hoi Mam, met mij. Hoe gaat het?
Ja, gaat wel, ik was aan het rondzoeken wat er eigenlijk te eten is in huis.
Je hebt toch eten bezorgd gekregen voor het weekend?
Hier, ik zie het al, macaroni heb ik over van gisteren. Heb jij dat soms gezien? Nou ik ga het afzeggen hoor.
Wat je over hebt kun je wegdoen, want voor vandaag heb je weer een andere maaltijd als het goed is.
Ja, spinazie met aardappels en fricandeau, dat ziet er nog wel aardig uit. Dat zal ik vanavond wel opeten.
We hebben toch als compromis dat je alleen de lekkere maaltijden besteld hebt. Ik ga ervan uit dat wat er nu gebracht wordt goed is.
Het is ook nog eens hartstikke duur.
Dat komt omdat je 1x per maand betaalt, dan lijkt het een hoog bedrag, maar als je elke week eten moet kopen ben je ook zo duur uit.
Maar dan zit je er wel bovenop en zie je wat je koopt en hoe het eruit ziet.
Mam, het koken gaat al een hele poos niet meer goed. Vorige keer was je 10 kilo afgevallen en moest je bijvoeding nemen om weer op gewicht te komen. Daarom heb ik dit voor je geregeld. Het is de beste catering in de regio.
Was ik 10 kilo afgevallen? Wanneer dan? Dan passen je kleren toch ook niet meer?
Nee dat klopt, alles was veel te groot geworden. Dat was een klein half jaartje geleden.
Oh, zo lang geleden alweer. Hoe lang geleden was ik dan in het ziekenhuis?
Ook rond die tijd, eind mei en het is nu alweer september. Je voelt je nu toch weer goed?
Ja, ik voel me wel goed maar ik zou er ook weer niet op uit trekken met de scootmobiel.
Wat ga je zo dan doen?
Even puzzelen denk ik.
Ok, ik bel je morgen dan weer goed?
Ja ok, de groetjes daar.
Doe ik, dag Mam.

1 opmerking:

  1. 't Blijft zorgen en bezorgd zijn .... De ene keer heeft mijn pa binnen no time z'n maaltijden soldaat gemaakt, en dan weer tijden dat hij geen warm eten wil, en de hele dag door boterhammen eet ...
    't Is wat hè .... Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!