zaterdag 13 augustus 2011

Kind en moeder zwemmen #3

10.15 uur
Hoi Mam. En, ben je er klaar voor?
Waarvoor?
Om te gaan zwemmen natuurlijk.
Zwemmen? Wanneer?
Nu, ik kom je zo halen. Het staat in je boek hoor.
Lieve hemel, daar heb ik helemaal niet op gerekend.
Wil je dan wel vast je zwempak en een handdoek pakken? Ik kom nu naar je toe ok?
Ok, tot zo.

10.30 uur
Hoi, ben je daar, ik ben helemaal nerveus.
Dat dacht ik al, maar ik kom je helpen. Heb je je zwempak al?
Nee, dat is het hem nu juist, ik kan het nergens vinden.
Hoezo niet, van de week heb ik nog gekeken en lag ie in de kast.
Nee, daar ligt het niet, ik kan het niet vinden.
Heb je al wel een tas en handdoek?
Ja deze, die kan toch best? Ik dacht dat dit nog wel een aardige zwemtas was.
Die is prima, ik ga dan even je zwempak zoeken.
Och, ik ben er helemaal zenuwachtig van. Moeten we echt nu zwemmen?
Kijk eens wat ik vind?
Ooooh, waar lag dat zwempak nou?
In je kast, kom op, jas aan, dan gaan we gauw want het begint om 11.00 uur.
Zucht, ja ok, ik ben nu al moe...

10.50 uur
Waar moeten we nu heen?
Deze kant op, naar de kleedkamer.
Maar daar lopen allemaal heren, wij gaan toch naar de dames?
Ehm, ik zal even kijken. Nee ik zie het al, dat is blijkbaar gemengd maar er is wel een invalide kleedkamer. Kijk, extra groot, daar kunnen we samen in. Kan ik je mooi helpen.

11.05 uur
Gelukkig, het zwempak past nog. Dat kan nog best vind je niet? Ik hoef geen nieuwe hè?
Nee, deze is prima. Kom, dan lopen we gauw naar het zwembad, we zijn al laat.
Ik moet eigenlijk naar de wc...

11.15 uur
Dag mevrouw, komt u meedoen?
Ja, ik kom zwemmen.
Kom er eerst maar vast bij dan praten we straks wel eventjes.
Ik kan wel zwemmen hoor, ik heb het alleen heel lang niet gedaan. Vroeger zwom ik altijd in de Rijn.
Oh, nou dan hoeven we u dat niet te leren.
Zit er hier stroming in het water? Het lijkt net of ik word meegezogen door de stroming.
Nee hoor, dit water is stilstaand, maar door de bewegingen die we zelf maken lijkt het een beetje te stromen.
Hoe diep is het? Wordt het hier niet dieper? Ik wil wel kunnen staan namelijk.
U kunt hier staan, het water is hier 1.20 m diep. Doet u mee met de oefeningen?
Ja, ok.
...

11.45 uur
Nou mevrouw, het gaat heel goed hoor met de oefeningen.
Ik zou wel willen zwemmen maar ik durf niet zo goed omdat er zoveel stroming staat.
Probeer maar eens, ik hou u wel vast. Er is geen stroming in dit water.
Maar hier wordt het diep, dat vind ik eng!
U denkt dat het diep wordt maar dat is niet zo. Ik zal u leren hoe u snel weer kunt staan vanuit het zwemmen. Wat ik wel knap vindt is dat u meteen de rand van het bad vastpakt als u het eng vindt.
Zo gaat het beter.
Veel beter! U doet het allemaal heel goed! Mag ik vragen hoe oud u bent?
81, eeh bijna 82..
Tsjonge, dat zou je niet zeggen!
Over 2 weken ben ik jarig.
Aha, dus dan hebben we een feestje!
Eeh, ja inderdaad.

12.00 uur
Kom, we gaan er alweer uit. Hoe vond je het?
Hartstikke fijn! En ga ik dan voortaan elke week zwemmen?
Als je het leuk vindt doen we dat.
Moet ik volgende week dan alleen hier naartoe?
Ik denk niet dat je dat kunt in je eentje of denk je zelf van wel?
Nou, het is wel een hoop gedoe. En ik ben nu wel heel erg moe. Hoe ben ik hier eigenlijk? Met de scootmobiel?
Nee, met mijn auto.
Oh, gelukkig, maar.. moet ik dan voortaan zelf met de scootmobiel? Dat is wel moeilijk denk ik.
Zeg, als je liever alleen gaat zeg je het maar hoor.
Nee, nee, maar ga jij dan elke keer mee? Wat fijn, ja dan wil ik volgende week wel weer zwemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!