zondag 5 juni 2011

Vier het leven #2

Hoi Mam, heb je er zin in om naar de schouwburg te gaan?
-zucht- Ik zie er zo tegenop. Ben er helemaal nerveus van.
Waarom nou, het is een leuk avondje uit. Kun je je zorgen niet een avondje opzij zetten en gewoon genieten?
Ja, dat is misschien wel beter. Maar ik vraag me af of ik niet beter af had kunnen zeggen.
Ben blij dat je dat niet gedaan hebt. Zal ik het eten voor je warm maken? Dan kun je daarna omkleden en heb je nog tijd om even te rusten.
Ok, maar ik heb zo'n spijt dat ik niet afgezegd heb.
Hoe voel je je dan?
Beroerd.
Kun je dat uitleggen? Waarom zie je er zo tegenop?
Ik ben bang dat ik iets krijg als ik daar ben.
Is daar een reden voor? Heb je vandaag iets gevoeld?
Nee, maar daar ben ik wel bang voor.
Je wordt thuis opgehaald en ook weer teruggebracht. Fantastisch dat het kan toch? En in de pauze ontmoet je andere mensen die ook met Vier het leven gaan. Je moet het echt van je afzetten dat je iets kan krijgen. Dat gebeurt echt niet zomaar. Probeer nou om ervan te genieten.
Ik zal het proberen -zucht-.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!