vrijdag 17 juni 2011

Medicijnen ingenomen?

Met de Thuiszorg, ik wil even wat met u overleggen. Gisteren merkte ik dat uw moeder twee keer dezelfde medicijnen heeft ingenomen. Daarop heb ik nieuwe medicijnen besteld bij de apotheek, maar die heeft uw moeder een dag later ook weer extra ingenomen. Daardoor heeft ze twee dagen achter elkaar een dubbele dosis medicijnen gehad. Het duurde wel even voor ik daar achter was, want de zakjes lagen verspreid in het huis. Ik heb zelfs de vuilnisbak omgekeerd om te kijken of daar lege zakjes in zaten. Ik heb de huisarts gebeld of dat kwaad kon maar heb pas een uurtje geleden antwoord gehad. Hij vraagt of ze anders is dan anders, maar dat kan ik niet zo goed zeggen.
Tsjonge, wel fijn dat jullie dat zo goed in de gaten houden. Ik merkte in het weekend ook al dat ze niet goed op de datum let die op het zakje staat. Daardoor ging het ook bijna fout.
Ik wilde daarom met u overleggen of het goed is dat wij voortaan de medicijnen in beheer houden en ervoor zorgen dat ze de goede medicijnen inneemt.
Ja, dat lijkt me wel beter, maar daar zal ze niet blij mee zijn.
Ik heb het vanmiddag aan haar uitgelegd en toen begreep ze het wel.
Het lijkt me goed dat je een briefje neerlegt op de plek van de medicijnen, anders gaat mijn moeder lopen zoeken waar de medicijnen zijn gebleven en weet ze helemaal niet meer of ze ingenomen zijn.
Dat zal ik doen. Kunt u er dan over nadenken waar we de medicijnen in kunnen doen zodat ze er niet bij kan? Bijvoorbeeld een beautycase met een slotje of zo?
Hmm, ik zal erover nadenken maar het is wel een gek idee dat je zoiets voor haar achter slot en grendel moet verstoppen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!