maandag 30 mei 2011

Operatie onbeslist

Goeiemorgen, met de Cardioloog. Ik bel u omdat er nieuws te melden is. Voor een andere patiënt kreeg ik vandaag een brief over de Clipoperatie, dit nieuws gaat uw moeder ook aan omdat zij aan het nadenken is over deze operatie. Het blijkt dat het apparaatje waarmee de operatie wordt uitgevoerd, uit de handel is genomen.  Dat betekent dat deze operatie op dit moment helemaal niet uitgevoerd kan worden, voor niemand.
Oh? Jemig, dus de beslissing wordt ons eigenlijk uit handen genomen? Het gaat gewoon niet door, hoe dan ook?
Ja, dat klopt.
En wat gebeurt er dan nu?
Het wachten is dan op een nieuw device, zoals dat heet, en dat kan wel even duren. Geen idee hoe lang, maar voor uw moeder betekent het dat zij snel weer naar huis kan. Misschien is dat ook wel het beste. Er zitten tenslotte ook veel risico's aan de operatie.
En de medicijnen? Ik begreep dat zij net vandaag weer de medicijnen heeft gehad waar ze benauwd van werd?
Ja, dat wachten we nu even af en dan kan ze na het weekend wel naar huis.
Kan dat dan op dinsdag? Dan kan ik eerst Thuiszorg en alles nog regelen.
Afgesproken, dinsdag gaat ze naar huis.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Nicole,

    Ik heb de afgelopen week geregeld aan je moeder en jou gedacht en ook jouw blog gelezen. Ik hoorde vandaag van dr van Dijk dat ze al thuis is. Dat wist ik nog niet. Dat geeft op zich niet, maar als er iets is waar bij ik kan helpen dan hoor ik het natuurlijk graag.
    Hoe gaat nu met haar?
    Als ik je blog zo lees denk ik: Wat vervelend dat alles zo langs elkaar heen gaat en je van verschillende artsen verschillende dingen hoort.
    Deze week ben ik verder niet aanwezig(donderdag, mijn werkdag is het hemelvaart) Als ik ergens bij kan helpen laat je het dan volgende week weten?
    Groetjes,
    Miranda van Dorst, praktijkondersteuner Ouderenzorg Huisartsenpraktijk "Doventel"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda,
    Ik zal je volgende week even bellen.
    Groetjes
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!