zaterdag 30 april 2011

Denk aan je hart!

Waar zijn we nou geweest vanmiddag?
Bij de cardioloog.
Waar is die ook alweer van?
Van het hart.
Oh ja, en wat hebben ze dan gedaan? Geen onderzoek hè?
Jawel, ze hebben een echo van je hart gemaakt.
En is daar wat uitgekomen? Wacht even, weet ik dat niet? Ik heb een lekkende hartklep.
Ja, dat klopt. Je kan je daaraan laten opereren.
Nou, daar begin ik niet meer aan. Ik heb dat al van kinds af aan. Mijn moeder riep vroeger, als ik op straat lekker aan het spelen was: "Denk aan je hárt!". En wat denk je? Alle kinderen pestten me daarmee, "Denk aan je hárt, denk aan je hárt!" riepen ze dan. En nu ben ik 81 geworden met dat hart, daar hoef ik me nu toch niet meer aan te laten opereren?
Weet je wat? Denk er nog maar even over na.
Nee hoor, dat hoeft niet. Mijn hoofd is veel erger, ik wou dat ze dát beter konden maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!