maandag 21 februari 2011

Evaluatie

Een 3-gesprek is iets lastiger te volgen, vandaar: M=Mam, N=Nicole, T=de mevrouw van de Thuiszorg

N: Mam, hier is iemand van de Thuiszorg om te bespreken hoe het gegaan is de afgelopen tijd.
T: Hallo mevrouw, hoe gaat het?
M: Eh wel goed hoor.
N: Ik heb gemerkt dat mijn moeder het verwarrend vindt als de Thuiszorg 's avonds komt. De tijd is net te laat om nog iets te doen als ze niet gegeten heeft, en net te vroeg om naar bed te gaan. Mijn moeder denkt dat jullie komen om haar naar bed te brengen.
T: Nee, dat moet helemaal niet. Wij komen om te kijken of u gegeten heeft.
M: Oh ja?
N: Ik denk dat ze zelf aangeeft moe te zijn en dat jullie haar dan helpen met naar bed gaan. Alleen, het is veel te vroeg. Bovendien is ze een paar keer naar bed gegaan zonder te eten.
T: Ik kan wel proberen om de dienst om te zetten naar het einde van de middagdienst. dan komen wij tussen 16.00 en 17.00 uur.
N: Dat is beter, dan kunnen jullie kijken of mijn moeder iets van eten klaar heeft staan en haar aanzetten om dat te gaan maken.
M: Maar ik kook toch zelf elke dag?
N: Ja, dat probeer je in elk geval wel. Maar soms vergeet je iets klaar te zetten, en als de Thuiszorg dan zo laat komt ben je moe en ga je naar bed. Maar dat is helemaal niet de bedoeling. Het is wel de bedoeling dat je zelf kookt, de Thuiszorg kan je daar een beetje bij helpen.
T: Zullen we dan over 2 weken weer even contact hebben hoe het gaat? Eventueel kunnen we dan weer bijstellen als het nodig is.
N: Dat is prima, spreken we het zo af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!