zondag 2 januari 2011

Zere arm #2

Hoi met mij, hoe gaat het?
Ik wilde net een kopje thee gaan zetten Auw!
Is het erger geworden met je arm?
Nou, ik heb even geslapen en nu is het even erger ja.
Kon je wel slapen dan?
Ja, maar de televisie is ook leuk, met die Limburger hoeheettie ook alweer? Rieu? Ja dat was em, en Sissie.
Oh, alweer?
Ja maar heel mooi hoor. Auwauw!
Wat doe je?
Ik probeer de peignoir aan te trekken maar dat lukt dus niet, dan maar niet.
Maar dan krijg je het koud?
Ach dan zet ik de verwarming wel harder.
Gaat het wel lukken met eten?
Ja, dat denk ik wel. Even kijken.. Auw! Er stond toch iets van zuurkool he?
Nee, boerenkool, maar dan moet je wel een aardappel kunnen schillen, kun je je hand wel bewegen?
Nee dat lukt niet.
Dan kun je geen aardappels schillen. Dan kun je beter die krieltjes uit de vriezer halen met een potje groente.
Dat heb ik niet.
Jawel, dat staat in het bovenste kastje links.
Oja, ik zie 3 potjes, dan neem ik de worteltjes en doperwtjes wel.
Mam, kun je dat potje wel open krijgen met die arm?
Weet ik niet, wacht even... Auw! Ja het is gelukt, potje is open.
Dat had ik niet gedacht.
Jawel, met de blikopener ging het wel.
Oké, neem je daar die krieltjes bij uit de vriezer?
Ja, en als ze bijna klaar zijn doe ik de worteltjes met doperwtjes erbij. Niet teveel pannen vuil maken. Maar dan heb ik geen vlees.
Er ligt nog rookworst in de koelkast.
Oja, dat doe ik er wel bij, je hoort het wel, ik zal niet omkomen van de honger hoor.
Gaat dat dan lukken zo? Hoef ik niet langs te komen?
Auw, nee, ik doe wel een sjaal om mijn arm.
Dus morgen naar de dokter? Niet vandaag?
Ja, die heb ik toch al gebeld he?
Nee, vandaag is zondag, morgen kun je bellen. Doe je dat zelf of moet ik dat doen?
Doe jij maar. Dan zal de assistente wel komen.
Nee, dan komt de dokter zelf. Ik bel morgen wel even. Lukt het dan verder met koken?
Ja, ik denk het wel. Auw, die sjaal lukt niet, ik pak zo die andere wel.
Misschien kun je beter maar gaan zitten met een kussen onder je arm.
Nee, want ik moet toch iets te eten maken?
Ja, oké, daarna bedoel ik, misschien is een sjaal niet zo goed.
Jawel, maar dat doe ik zometeen wel. Auw! He, ik word er helemaal zenuwachtig van.
Maak je dan zo wat te eten? Dan kom ik dus niet langs.
Nee, dat is goed, ik red me wel.
Oké dan, kalm aan he? Doei.
Ja oké, groetjes.
Dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!