vrijdag 7 januari 2011

Twee kuren #2

Wat zijn dit voor pillen?
Ja dat weet ik ook niet maar ik neem ze niet meer, ik ben er heel beroerd van geweest.
Er zijn er 3 uit, heb je die ingenomen? Wanneer dan?
Dat weet ik niet, gisteren denk ik. Maar ik was er zó ziek van, die neem ik niet meer hoor.
Het is een kuur tegen blaasontsteking, maar er is een fout gemaakt want je hebt 2 verschillende kuren gekregen en deze hoefde je ook niet te nemen. Ik wist niet dat er 2 doosjes met pillen waren gebracht. Ik kwam nu juist die andere kuur brengen want die had ik bij je meegenomen om verwarring te voorkomen. Ik bel wel de huisarts nog wel even op.

Met de assistente van de huisarts?
Het gaat over mijn moeder die 2 kuren voor blaasontsteking in huis heeft. Ze is met één kuur begonnen maar daar wordt ze helemaal ziek van.
Dan moet ze daar meteen mee stoppen.
Ja, dat heeft ze ook gedaan. Kan het zijn dat de blaasontsteking al over is? Want zelf zegt ze dat ze dat helemaal niet heeft.
Dan zouden we de urine nog een keer na moeten kijken. Bijvoorbeeld volgende week. Dan weten we ook meteen of het teruggekomen is.
Dus die andere kuur hoeft nu niet?
Nee, maar houdt u die dan nog even achter de hand, als het nodig is kan ze die nemen.
Zijn daar geen bijwerkingen bij? Er zit helemaal geen bijsluiter bij de pillen.
Dat weten we niet van te voren. Maar als dat zo is moet ze er direct mee stoppen.
Dan ga ik haar nu zeker die pillen niet geven. Eerst volgende week urine controleren dus.

Ik neem die pillen niet hoor.
Nee, dat hoeft nu ook niet. Volgende week testen we dat en dan zien we wel verder.
Ik heb helemaal geen blaasontsteking gehad, dat had ik wel gevoeld. Dus die bruine pillen hoef ik niet meer te nemen.
Mam, kijk eens naar die pillen, zijn die bruin?
Nee, die zijn blauw met geel... O, dat komt zeker door de Alzheimer. Ik dacht dat ze bruin waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!