vrijdag 7 januari 2011

Twee kuren #1

Met de assistente van de huisarts.
Goeiemorgen, ik bel even om te vragen naar de uitslag van mijn moeder. Gisteren zei u dat de urine op kweek gezet werd omdat het niet helemaal goed leek. Zij zou misschien blaasontsteking hebben?
Ja, dat klopt. Ik zal het even nakijken... Uw moeder heeft inderdaad toch een blaasontsteking, dan moet ze de kuur die ze heeft ontvangen gaan innemen.
Het zijn 3 pillen, die ga ik zometeen dan even brengen want ik had ze meegenomen om verwarring te voorkomen.
3 pillen? Nee, het zijn er 10. De kuur die u bedoelt is zwaarder dan die andere, maar ik zie inderdaad dat er 2 kuren zijn besteld bij de apotheek, hé dat is vreemd.
10 pillen? Zijn die misschien bruin?
Dat zou ik niet weten, maar als ze 2 kuren heeft klopt er iets niet.
Even afgezien van de medische consequenties: het is best lastig om bovenop de pillen die ze al heeft ineens een kuur van 10 dagen extra te nemen, dat gaat zeker ergens mislopen want ze zitten niet in het systeem van een zakje pillen per dag. Daarom is het praktischer om de kuur van 3 dagen te kiezen, maar ik wil dan eerst weten wat de medische consequenties zijn.
Dat begrijp ik. Ik zal het overleggen met de huisarts. Als u niets meer van mij hoort kunt u beter de 3-dagen kuur gebruiken. Anders bel ik u terug.
Ok, alvast bedankt.
Graag gedaan, tot ziens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!