maandag 3 januari 2011

Bruine pilletjes?

Ja, met je Moeder. Zeg, kan ik nu nog zo'n bruin pilletje nemen?
Wat voor bruin pilletje? Je hebt helemaal geen bruine pilletjes.
Jawel, ik heb er net eentje ingenomen. Ik zal ze even pakken. Waar heb ik ze nou gelaten? Wacht even...
Vanmiddag zijn we naar de dokter geweest en toen heb je een spuit gehad vanwege een acute slijmbeursontsteking in je schouder. Doet het al minder pijn?
Ja, maar nu begint het weer op te spelen dus ik dacht, he, waar zijn ze nou? Ik vroeg me af of ik zo'n pilletje kon nemen die ik gekregen heb.
Maar je hebt geen pillen gekregen. Wat je kan doen is een paracetamol nemen, die liggen er wel.
Oh, een aspirine bedoel je. Maar net lagen ze er nog, het lijkt wel of ik steeds chaotischer word. Het waren toch bruine pilletjes? Of waren ze wit?
Je hebt geen bruine pilletjes hoor, echt niet. En trouwens, het is bijna bedtijd, waarom neem je niet gewoon je slaappil, en ga je naar bed? Dan slaap je er waarschijnlijk gewoon doorheen. Morgen gaat het vast een stuk beter met je arm.
Een slaappil? Heb ik die dan?
Ja, die zit in de rol met zakjes die je elke dag moet nemen. Ligt in je nachtkastje.
Oh, even kijken... ik moet voorzichtig lopen want ik heb de bedsokjes al aan, even wachten...Lastig he die ouwe mensen...Nee, die liggen hier niet.
In de keuken dan?
Wacht even, ik zal even kijken...Ja, hier liggen ze, Oja, dát slaappilletje. Dan doe ik dat wel.
En ga je dan naar bed?
Ja, dat was ik al van plan.
Oké, welterusten dan.
Ja, welterusten en de groetjes daar.
Doei, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!