zondag 9 januari 2011

Bijdehand

Hoi met mij. Hoe gaat het?
Ik zit net te lezen in het boek.
Welk boek?
Wat je me gegeven hebt, ik ben wel een grappige moeder zo te zien, en zo bijdehand.
Ja, dat is toch ook zo?
Ik kan me voorstellen dat andere mensen dat leuk vinden om te lezen.
Er zijn zelfs al volgers op het blog.
Oja, wat leuk zeg!
Maar is er nog iemand bij je langs geweest?
Ja de buurvrouw, die had me al zo'n tijd niet gezien en kwam even kijken of alles goed was. Heel gezellig maar ze vond het heel erg dat ze het niet wist dat ik ziek was.
Maar je bent toch niet ziek? Het was alleen erg koud buiten en met die sneeuw kon je er niet uit.
Eh... O ja ... dus ik was niet ziek?
Nee, nu zou je wel weer naar buiten kunnen. De sneeuw is helemaal weg.
Daar moet ik nog niet aan denken, ik ben daar nog niet aan toe.
Waarom dan niet?
Ja, ik ben zo snel moe...
We moeten maar aan de fysiotherapeut vragen of ze weer met je naar buiten gaat. Dan went het weer wat.
Ja, dat kan wel.
Heb je nog boodschappen nodig?
Is het nou zaterdag of zondag?
Zaterdag.
Nee, er staat zoveel in de ijskast. Allemaal eten. Maar melk heb ik niet meer en dat heb ik wel graag in huis... Oh nee, er staat nog een pak zie ik, dat hoeft dan niet.
Van wanneer is die melk? Welke datum staat erop?
11-10-11.
Dat kan niet, staat er misschien 01 in plaats van 10?
Oja, januari is het...waar is die 11 dan van?
2011.
Oja. Nou melk hoeft dan niet.
Wel goed voor je botten om melk te drinken.
Ja, da's nou een beetje laat.
Hoezo?
Daar worden mijn botten echt niet meer beter van. Zeg, heb je er nou een recorder naast staan? Dan heb je weer wat te schrijven zeker.
Dat is helemaal mooi! Nee, natuurlijk niet.
Ik zie in elk geval wel dat ik niet zo'n droogstoppel ben.
Wat is dat nu weer?
Ken je dat woord niet? Dat ik niet zo saai iemand ben die er de humor niet van inziet. Misschien is het een oud woord dat verdwenen is.
Dat hoeft niet maar ik kende het alleen niet.
O, nou dan heb je weer wat te schrijven voor de bijloggers of hoe noemde je dat nou?
Volgers.
Oja, volgers. En kan ik dat nou ook op de computer zien?
Ja, dat hebben we gisteren gedaan. Er staat ook een nieuwe op maar ik print ze ook uit voor je. Als ik kom neem ik ze dan mee. Ik bel wel wanneer ik kom ok?
Ok, de groetjes dan daar.
Doei, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!